ayam percik yang kata

"berjalanlah dengan harapan walau hidup tak selalu bahagia, sedekahkan satu senyuman walau dihatimu tidak lagi mampu bertahan, belajarlah memaafkan walau dirimu terluka, berhentilah memberi alasan walau ingin menyata kebenaran, hiduplah dalam iman walau hari dipenuhi dengan dugaan dan berpeganglah pada Allah walau Dia tak kelihatan..." kata ayam percik..

Monday, April 25, 2011

Janji Allah....

Assalamualaikum dan alhamdulillah sehingga ke saat ini aku masih diberi peluang untuk bernafas di didunia ini.. Pejam celik pejam celik, cepat je masa yang berlalu dan pernah tak kita tanya pada diri kita, apakah bekalan yang telah kita sediakan untuk perjalanan ke "sana" kelak. Jika dihitung usia aku dengan amalan aku, rasanya terlalu sedikit.. Rasanya, kalau dibandingkan dosa dan pahala, berganda2, dosa tu lagi banyak. tak terkira... :(...

Sejek 2 menjak ni, aku mimpi yang bukan2. Seriusly, mimpi tersebut sedikit sebanyak mempengaruhi hari2 aku. Aku ceritakan pada kawan2 then diorang bagi tahu aku, diorang pun ada mimpi yang pelik2 sejak 2 menjak ni. Apakah petandanya? Aku punya mimpi lagi la... Asyik mimpi orang meninggal la, jumpa orang yang meninggal la... segala2nya pasal orang meninggal... :(.. Member aku pun lebih kurang sama. 

Tapi itulah... Ajal, maut, jodoh dan pertemuan itu semua ketentuan Allah swt. Aku bukan fb tak silap aku tarikh 15 hb, salah seorang budak sekolah aku meninggal,, dan hari ini, pada pagi ini seorang lagi meninggal... Ya Allah... umur bukan penentu kita akan hidup lama. Bila Allah nak ambil nyawa kita, bila2 masa je DIA amik... Al-fatihah untuk kedua2 nya yang telah kembali ke rahmahtullah.... Semoga mereka ditempatkan di kalangan hamba2 yang soleh...

No comments:

Post a Comment