ayam percik yang kata

"berjalanlah dengan harapan walau hidup tak selalu bahagia, sedekahkan satu senyuman walau dihatimu tidak lagi mampu bertahan, belajarlah memaafkan walau dirimu terluka, berhentilah memberi alasan walau ingin menyata kebenaran, hiduplah dalam iman walau hari dipenuhi dengan dugaan dan berpeganglah pada Allah walau Dia tak kelihatan..." kata ayam percik..

Sunday, January 4, 2015

Bersabar dan Bertabahlah dengan Ujian Ini..

Assalamualaikum...
Syukur ke hadrat Ilahi sehingga hari ini masih berkesempatan menumpang dibumiNya ini..

Pejam celik pejam celik, kita sudah memasuki tahun 2015..
meninggalkan 2014 yang penuh kisah suka dan duka. Dan dipenghujungnya negara kita dikeutkan dengan kehilangan pesawat Air Asia QZ8501 yang akhirnya disahkan terhempas dan mengorbankan semua nyawa. Dan sebelum itu, negara kita dilanda musibah banjir yang melanda beberapa buah negeri yang semestinya dianggap fenomena biasa kerana lazimnyabanjir sinonim dengan pantai timur pada musim tengkujuh.

Berat mata memandang, berat lagi bahu memukul. Semestinya saya yang pernah menjadi mangsa banjir pada penghujung 2013 yang lalu, memahami rasanya menjadi mangsa banjir. Dan saya yakin, penduduk kelantan khususnya sudah biasa dengan situasi ini. namun banjir yang berlaku pada kali ini pastinya menjadi suatu kenangan dan pengalaman yang paling sukar untuk dilupakan. Sesungguhnya maha hebat ujian yang menimpa mereka.

Namun, biar apa pun yang berlaku, biar apa pun yang terjadi, percaya dan yakin lah setiap yang berlaku itu ada hikmah yang tersembunyi. Kalian adalah insan-insan yang diuji Allah SWT adalah insan-insan yang terpilih kerana kalian cukup istimewa. Kalian diuji dengan ujian yang tidak semua orang mampu lakukan. Biarpun kalian kehilangan harta benda waima kehilangan nyawa, kalian masih mampu untuk tersenyum.

Bersabar dan bertabahlah kalian semua. Insyallah ada kemanisan yang menanti kalian. Insyallah..
Teruskan melangkah dengan penuh harapan dan kebergantungan kita Allah swt...Sesungguhnya disetiap kesulitan itu ada kemudahan....

Selamat datang 2015 dan Salam Maulidur Rasul..

No comments:

Post a Comment